Quem percorre Rua na Rua até o fim passa por um remix de uma obra do Hélio Oiticica, uma experimentação sensorial que começa ao fim das becos, onde é possível passar “por dentro” de uma das obras, intitulada “Penetrável”, formada por filetes de plástico fluido que “caem” do teto. Saindo desse obra vc entra na Sala Branca da Sala Preta em frente do ...
José Cleiton Carbonel em uma das instalações da exposição do Hélio Oiticica no Bozar Bruxelas, na exposição 'Arte no Brasil'. Parece Ogum saindo de um parangolé… A idéia é essa mesmo: brincar com as obras do arrojado artista plástico brasileiro que rompeu com o espaço entre a obra de arte e espectador, na década de 60, estabelecendo um outro tipo de relação baseada na interatividade.
NL
Wie Rua na Rua tot het einde van de becos doorloopt staat voor een 'remix' van een werk van Hélio Oiticica, dé Braziliaanse kunstenaar van het Tropicalisme. Het is een “Penetrável”, een sensorieel experiment voor wie in de plastieken linten, die van het lage plafond tot de grond hangen, durft te stappen. Als je uit de penetravel komt ben je in de Witte Zaal van de Zwarte Zaal en recht voor je hangt ...
José Cleiton Carbonel in een "Parangolé" van Hélio Oiticica, in de Bozar te Brussel, tijdens de Europalia-tentoonstelling 'Art in Brasil'. Het lijkt alsof Ogum uit de Parangolé komt… Het central idee: spelen met het werk van deze Brazilaanse artiest die in de jaren 60 de afstand tussen werk en toeschouwer deed verdwijnen, en een andere relatie creëerde, die gebaseerd op interactiviteit.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten