maandag 3 augustus 2009

Free Palestine



Eu sei, este blog deve ser sobre o Brasil.
Então, o que tem a ver o Mangue Belga com a Palestina?
Muita coisa, se você me perguntar, mas a essência para mim é que, no meus oficinas de vídeo com brasileiros, marroquinos ou palestinianos encontrou jovens normais, não diferentes dos meus próprios filhos e seus amigos.
Mas, jovens que vivem numa favela ou em um acampamento de refugiados na Palestina têm de lidar com problemas que são difíceis de imaginar aqui.
Ajudá-los a comunicar com vídeo é minha felicidade.
Podes ver uns videos ni meu Youtube

I know, this blog should be about Brazil.
So, what has Palestine to do with the Mangue Belga?
A lot, if you ask me, but the essence for me is that in my video workshops with Brazilian, Moroccan or Palestinian youngsters I met normal young guys and girls, not different from my own kids and their friends.
But, living in a Brazilian favela or in a Palestinian refugee camp they have to deal with problems hard to imagine in our cosy world.
Helping them to communicate with video keeps me going.
I will post the video's on my Youtube account.

Geen opmerkingen: