maandag 8 maart 2010

Kinshasa


Het plan was om regelmatig wat te bloggen.
Eén keer ben ik in zo'n Cybercafee, Sibijr spreken ze het ginder uit, geweest. Er was geen electriciteit -iets dat normaal is in die stad-, dus stond aan de open deur een lawaaierige oude versleten generator te draaien die, helaas, zijn uitlaatgassen naar binnen blies. Het was buiten zeker 40 graden en binnen in die kleine ruimte met vier computer nog warmer. Het toetsenbord was gedeeltlijk kapot. Ik vond een aantal letters niet terug en er bleef al eens een toets steken. Na lang wachten om mijn mails binnen te krijgen crashtte het programma.
Ik heb dan maar meteen de harde beslissing genomen om het drie weken zonder internet te proberen.
Dat is zeer goed mee gevallen. De behoefte om iets van mij af te schrijven werd perfect opgevangen door een klein schriftje met harde kaft en een fijn vulpotlood. Misschien tik het wel over voor deze blog. Maar ik ben niet zeker of ik dat wel aankan. Ik denk na drie weken wellicht heel anders dan die eerste dagen toen al die impressies van die chaotische stad zich in zwart-wit beelden aandienden, dag na dag werden ze meer genuanceerd, minder duidelijk soms.

Geen opmerkingen: