donderdag 3 maart 2011

De repetities


Misschien hou ik wel nog meer van de dagen vòòr Carnaval, dan van het echte gebeuren.
Om een afspraak met Nana Vasconcelos te maken ging ik naar de repetitie van de grote opening op het centrale plein, Marco Zero.
Het is al jaren de traditie dat de wereldberoemde jazz-percussionist de beste maracatu-groepen uitnodigt om samen het carnaval van Recife in gang te donderen. Joke Shauvliege's geluidsmetertje vliegt hierbij gegarandeerd in stukken.
Maar, wie dat wil meemaken, zonder perskaart, moet uren op voorhand een plaatsje aan de dranghekkens zoeken, want de avond zelf is er geen doorkomen aan.
De dagen voordien tijdens de repetities kunt ge op het grote plein probleemloos tussen de percussiegroepen lopen.
Iedereen is er vol verwachting voor 'het grote moment'. Ik geniet mee van die spanning, van hun intens samenhorigheidsgevoel, ...
Zal ik toch, nog maar eens, naar dat grote moment gaan,
ik 'heb' een perskaart :-)


Geen opmerkingen: