zondag 6 maart 2011

Nooit meer!



Een paar jaar geleden draaide ik een clip voor Think Of One.
Ideetje van David: een achtervolging midden in het Carnaval van Olinda.
Het is ons toen gelukt, zonder brokken of kleerscheuren.
Een leuk clipje, een unieke ervaring. Filmen in de absolute gekte, verzopen in de aaneengeplakte dansende massa van de nauwe straatjes van Olinda. Mooi, mooi, mooi in dit stukje Wereld Erfgoed, en blij, blij dat ik dat eens mocht meemaken. Maar ook, "goed voor één keer" en "niet te doen" en "nooit meer!".
Gisteren zat ik er weer midden in.



Wij wilden een "Bloco Popular" volgen, een vrije, anarchistische expressie van de "vreugde", zeg maar "de essentie van carnaval".
De jongeren van het project hadden mij uitgelegd dat iedereen in Recife Antigo, het oude centrum van de stad, zou zitten, en Olinda dan zijn meest rustige moment van het Carnaval beleeft. Niks van. Ik zat er weer in. En we zijn er gelukkig allemaal weer zonder kleerscheuren uit geraakt. Straks ga ik nog in beschermengelen geloven, of liever in Orixais :-)



Geen opmerkingen: