woensdag 2 maart 2011

ver weg?

Ok, na een aantal kilometers stappen op het strand, een duik in de zee + een copieus ontbijt ben ik toch een beetje 'ver weg' (alhoewel ook steeds meer en meer thuis in Brasil, maar dat is voor een andere post)
Ik ben hier met één vraag naartoe gekomen:
"Wat is dat, Braziliaanse Cultuur?"
Eén vraag waarop ik een diversiteit van antwoorden verwacht.
De vraag zal aan Brazilianen worden gesteld, maar moest 'ik' er moeten op antwoorden dan verlies ik mij in duizend antwoorden die ik telkens voor 100% meen.
Zo bijvoorbeeld:
- Het opgewekte getetter van die volle Airbus die mij naar hier bracht.
- Die vrouwen die zich voor het landen helemaal opdirken en insmeren met geurige zalfjes.
- Mijn veel te snel rijdende taxi die steeds maar toeterend rechts inhaalde en mij toch veilig afzette.
- Dat ontbijt vanmorgen (- effe name dropping: queijo coalho assado, banana frita, cuscuz com leite de coco, charque em cubos, batata doce, carne moida com ... enz en dan vergeet ik nog al dat exotisch fruit en de afdeling zoet met de bolos die voor zo veel overgewicht bij de Brazilianen zorgen).
- De tientallen hoge buildings die in Recifes Boa Viagem weer zijn bij gebouwd (de nieuwe favelas weet ik nog niet zijn, Recife heeft er 500 officieel geregistreerde maar er ontstaan er voortdurend nieuwe in deze stad vol bouwwerven).

Straks ontmoet ik de jongeren uit de favela's met wie ik met die 'ene vraag' ga rondtrekken.
Ver weg.

Geen opmerkingen: